رتبه بندی مشاوران و پیمانکاری | شرکت مهندسی تشعشع
  • آموزش
  • page
    خانه
    گروه میراث فرهنگی

    گروه میراث فرهنگی

    اخذ رتبه مشاور در گروه میراث فرهنگی

    تمامی شرکت های فعال در زمینه میراث فرهنگی پس از به ثبت رساندن شرکت با عنوان تخصصی خود، نیازمند اقدام جهت اخذ رتبه مشاور میباشند. شرکت ها با اخذ رتبه مشاور میتوانند در بازار های رقابتی شرکت کرده و سطح توانایی خود را بسنجند؛ سنجش شرکت ها و صدور رتبه شرکت ها زیر نظر سازمان مدیریت برنامه ریزی و رتبه بندی انجام میشود. مشارکت با شرکت ها و نهاد های دولتی و همچنین شرکت در مناقصات موقعیت بسیار مناسبی برای شرکت های فعال بوده تا بتوانند پیشرفت چشم گیری داشته باشند؛ شرکت در مناقصات نیازمند اخذ رتبه میباشد.

    تخصص های رتبه بندی میراث فرهنگی

    رتبه بندی مشاوران در گروه میراث فرهنگی به ۳ تخصص به شرح زیر نقسیم می‌شود:

    • تخصص پژوهش‌های فرهنگی و معرفی
    • تخصص حفاظت، مرمت، احیاء و بهره‌برداری آثار و بناهای تاریخی – فرهنگی و محوطه‌های باستانی – تاریخی
    • تخصص حفاظت و احیا بافت‌های تاریخی – فرهنگی

    پژوهش‌های فرهنگی و معرفی

    انجام مطالعات شناسایی، معرفی و تهیه اسناد و پرونده آثار منقول و غیرمنقول تاریخی و فرهنگی و بافت‌های تاریخی و میراث طبیعی و معنوی جهت ملی و جهانی و پژوهش‌های مربوط به میراث ملموس و ناملموس (از جمله: فنون و سبک‌های معماری، مرمت، مصالح و ساختارهای سنتی، ساختارهای شهری تاریخی، مردم شناسی و هنرهای سنتی) و تدوین ضوابط مربوطه، برنامه‌ریزی کلان (راهبردی، امکانسنجی، مهندسی ارزش) میراث فرهنگی، مناظر فرهنگی تاریخی و اقتصاد میراث فرهنگی، تهیه طرح محتوایی و برنامه‌ریزی کالبدی موزه‌ای، نظارت بر نگهداری آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی و جهانی، تهیه بانک اطلاعات و تولید نرم‌افزار و برنامه‌های رایانه‌ای مرتبط و نیز تهیه و طراحی بسته‌های آموزشی، مجلات و کتب و جزوات نتایج پژوهش‌های مرتبط.

    حفاظت، مرمت، احیاء و بهره‌برداری آثار و بناهای تاریخی – فرهنگی و محوطه‌های باستانی – تاریخی

    انجام مطالعات، پژوهش، شناسایی، مستندسازی، برنامه‌ریزی و تعیین حریم‌های حفاظتی، منظری و زیست‌محیطی بناهای تاریخی – فرهنگی و محوطه های باستانی – تاریخی و فن‌شناسی، آسیب‌شناسی و تهیه طرح حفاظتی رفع خطر، استحکام بخشی، مرمت و تهیه بناهای تاریخی فرهنگی و «کاربری بخشی» طرح‌های مقدماتی، مرحله اول و دوم احیا میراث طبیعی. تهیه پلان مدیریت و طرح‌های راهبردی محوطه‌های باستانی – تاریخی مشتمل بر انجام مطالعات ویژه باستان‌شناختی، مردمشناسی، زمین‌شناسی، دیرین‌شناسی، مستندنگاری و تهیه نقشه‌های رقومی خاص و برنامه‌ریزی‌های کلا‌ن هرگونه کاوش، برنامه‌ریزی حفاظت و ساماندهی یافته‌های باستان‌شناختی، امکان‌سنجی ثبت ملی و جهانی محوطه‌ها و ایجاد مراکز پژوهشی مرتبط و طراحی محتوایی احیاء محوطه‌ها، تدوین برنامه‌های مدیریت طرح و اجرا پروژه‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌های مرتبط در حوزه بناها و محوطه‌ها.

    حفاظت و احیا بافت‌های تاریخی – فرهنگی

    انجام مطالعات، پژوهش، شناسایی، مستندسازی و تعیین و تدوین ضوابط حریم‌های حفاظتی، منظری و زیست‌محیطی مجموعه ساختارهای محله‌ای و بافت‌های تاریخی شهری و روستایی، تهیه و تدوین ضوابط و دستورالعمل‌ها، برنامه‌ریزی، مدیریت، تهیه طرح‌های و طرح‌های مرتبط با حفاظت، «طرح‌های مدیریت بحران» راهبردی و رفع خطر اضطراری ساماندهی و احیا بافت‌های تاریخی شهری و روستایی و هویت بخشی به سیمای آن و طرح‌های مشارکت مردمی. معرفی ارزش‌های معماری و شهرسازی بافت‌های تاریخی کشور و تدوین برنامه‌های مدیریت طرح و اجرای پروژه‌های آن و نظارت بر اجرای طرح‌های مرتبط (رعایت راهبردها و ضوابط مصوب طرح‌های فرداست «طرح جامع شهری، ناحیه‌ای و ویژه» الزامی و لازم است و بایستی در کلیه بخش‌های مطالعات مذکور مد نظر قرار گیرد.)

    حداقل شرایط لازم برای اخذ رتبه مشاور در گروه میراث فرهنگی

    همانطور که در مقاله آشنایی با رتبه بندی مشاوران ذکر کردیم؛ نیروی انسانی متخصص، کارهای انجام شده (تجربه کاری شرکت) ساختار مدیریتی و امکانات پشتیبانی هر یک براساس امتیازهایی که دارند از عوامل تشخیص صلاحیت مشاوران محسوب می‌شوند.

    اشخاص حقیقی و حقوقی

    مشاور کیست؟ شخصی حقوقی یا حقیقی که دارای تخصص بوده و میتواند به شرکت ها در زمینه های مختلف جهت انجام پروژه ها خدمات و مشاوره دهد.

    اشخاص در رتبه مشاور میراث فرهنگی به 5 گروه تقسیم می شوند. 
    فرد حقیقی: اشخاصی هستند که دارای مدرک تحصیلی بوده و تابعیت ایرانی دارند. اشخاص حقیقی واجد شرایط اخذ رتبه هستند.
    فرد حقوقی غیردولتی: باید توجه داشته باشید که افراد حقیقی یا حقوقی بیشترین شانس را در تایید صلاحیت دارند.
    فرد حقوقی دولتی: جهت انجام تمامی فعالیت های فنی و اجرایی و همچنین درخواست اخذ رتبه باید موضوع فعالیت شرکت در اساسنامه شرکت ثبت شود.
    فرد حقوقی در بخش عمومی: پس از ثبت فعالیت های شرکت باید موضوع فعالیت شرکت در اساسنامه نیز ثبت شود.
    حق مالکیت رتبه: توجه داشته باشید که حق مالکیت رتبه متعلق به بخش عمومی میباشد.

    مدارک اخذ رتبه مشاور گروه میراث فرهنگی

    شرکت ها جهت اخذ رتبه مشاور نیازمند ارائه مدارکی هستند تا روند اخذ رتبه را تسریع بخشند.

    • ارائه تعهد نامه سازمان
    • ارائه روزنامه رسمی
    • ارائه اساسنامه
    • ارائه تقاضانامه و شرکت نامه
    • ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی مهندسین شرکت
    • ارائه کپی مدارک تحصیلی
    • ارائه کپی قرارداد
    • ارائه آخرین صورت جلسه سهامداران
    • ارائه کپی بیمه
    • ثبت آدرس و شماره تلفن افراد امتیازآور و سهامداران
    • ارائه اظهارنامه مالیاتی
    • ارائه تاییدیه کارکرد ها

    توجه داشته باشید اگر قصد ارتقا رتبه شرکت را دارید، نیازمند ارائه اصل گواهی رتبه بندی هستید.

    مزایا اخذ رتبه مشاور میراث فرهنگی

    گت گرید از شرکت های معتبر و تخصصی در اخذ رتبه مشاور و اخذ رتبه پیمانکاری میباشد؛ در ادامه مطالب به مزایا اخذ رتبه مشاور در گروه میراث فرهنگی پرداخته ایم.
    اخذ رتبه مشاور در تمامی زمینه ها به شرکت کمک میکند تا پیشرفت چشم گیری داشته باشد و بتواند در زمینه کاری خود بسیار معتبر شناخته شود؛ باتوجه به همین نکته سرمایه گذاران نسبت به بستن قرار داد با شرکت اقدام میکنند؛ در نتیجه اخذ رتبه مشاور میتواند به پیشرفت و توسعه شرکت کمک کند. همچنین اخذ رتبه مشاور امکان خدمات دهی را فراهم کرده است. شرکت ها با اخذ رتبه میتوانند در بازارهای رقابتی وارد شده که همین امر نیز سبب پیشرفت شرکت خواهد شد. شرکت ها با اخذ رتبه مشاور نظارت مدیران را سهولت میبخشند. همان طور که پیش تر گفته شد با اخذ رتبه مشاور شرکت ها میتوانند در مناقصات و معاملات دولتی شرکت کنند.
    گت گرید باتوجه به تخصصی که در زمینه اخذ رتبه دارد میتواند در این زمینه بسیار یاری رسان باشد؛ میتوانید جهت دریافت مشاوره به گت گرید مراجعه کنید.