رتبه بندی مشاوران و پیمانکاری | شرکت مهندسی تشعشع
  • آموزش
  • page
    خانه
    رتبه بندی گروه تخصص‌های مشترک

    رتبه بندی گروه تخصص‌های مشترک

    عوامل بسیار زیاد در تشخیص صلاحیت شرکت ها در رتبه بندی مشاور تاثیر گذار هستند. نیروی انسانی متخصص، سابقه کاری شرکت و امکانات فنی و مهندسی شرکت در دریافت رتبه بسیار تاثیر گذار هستند. از عوامل دیگر میتوان به میزان تحصیلات کارمندان شرکت، سابقه کاری مرتبط با رشته، شرکت در همایش های داخلی و خارجی، مقالات علمی ارائه شده، کشب رتبه المپیاد علمی و قرار داد های شرکت از جمله دیگر عوامل تاثیرگذار در اخذ رتبه مشاور گروه تخصص های مشترک میباشند.
    شرکت هایی که خواهان اخذ رتبه مشاور میباشند باید توجه داشته باشند که بالاترین رتبه مشاور رتبه 1 و حداقل رتبه ای که شرکت ها باید دریافت کنند رتبه 3 میباشد؛ جهت اخذ رتبه 3 نیازی به سابقه کاری و داشتن تجربه نمیباشد. میدانیم که رتبه بندی پیمانکاری بسیار با رتبه بندی مشاور تفاوت داشته و از رتبه 1 بالاترین رتبه و رتبه 5 پائین ترین رتبه، رتبه بندی میشود.

    احذ رتبه مشاور در گروه تخصص های مشترک

    اخذ رتبه مشاور در گروه تخصص‌های مشترک مناسب مشاوران فعال در هر یک از تخصص‌های این گروه می‌باشد.

    رتبه بندی مشاوران در گروه تخصص‌های مشترک به ۱۵ تخصص به شرح زیر نقسیم می‌شود:

    • تخصص سازه
    • تخصص تأسیسات برق و مکانیک
    • تخصص ژئوتکنیک
    • تخصص ژئوفیزیک
    • تخصص محیط زیست
    • تخصص نقشه‌برداری زمینی، فتوگرامتری و هیدروگرافی و میکروژئودزی
    • تخصص سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS)
    • تخصص مطالعات جغرافیایی و برنامه‌ریزی فضایی
    • تخصص بازرسی فنی
    • تخصص خدمات کامپیوتری
    • تخصص ایمنی و کاهش خطرات و پدافند غیر عامل
    • تخصص زمین‌شناسی
    • تخصص هواشناسی
    • تخصص اتوماسیون صنعتی
    • تخصص مقاوم‌سازی

    سازه

    طرح و محاسبات ایستایی سازه‌ها و ارزیابی ایستایی آنها و طرح‌های ترمیمی مربوط به آن، انجام طرح، محاسبه و نظارت انواع سازه‌ها و همچنین مطالعات ارزیابی، استحکام سازه‌های موجود در برابر انواع نیروهای داخلی و خارجی و همچنین تهیه طرح بهسازی و ترمیم و نظارت بر اجرای آنها.

    تأسیسات برق و مکانیک

    مطالعات و تهیه طرح‌های تأسیساتی مکانیکی، الکتریکی و الکترونیکی و تجهیزاتی نظیر: سرمایش، گرمایش، آبرسانی، فاضلاب، برق، تلفن و ارتباطات الکترونیکی، گازرسانی، هوای فشرده، بخار و سیستم‌های برفگیر.

    ژئوتکنیک

    مطالعات و بررسی‌های لازم جهت شناسایی و آماده‌سازی پی ابنیه‌های فنی، شناسایی محلی (حفر گمانه‌های اکتشافی، آزمایش‌های محلی) و خدمات آزمایشگاهی مکانیک خاک و سنگ، تجزیه و تحلیل نتایج وارایه پیشنهادات در مورد بهسازی زمین و مشخصات آن جهت طراحی، آزمایش و بررسی مصالح ساختمانی و استقرار واحدهای آزمایشگاهی جهت کنترل کیفیت عملیات اجرایی (خاک، بتن، آسفالت و غیره) جهت پروژه‌ها، محاسبات مربوط به فشارخاک و دیوارهای حایل.

    ژئوفیزیک

    استفاده از روش‌های مختلف ژئوفیزیک شامل روش‌های مغناطیسی، الکتریکی، پرتونگاری (هوایی و زمینی) و نیز بررسی‌های گراویمتری و لرزه‌نگاری و غیره به منظور شناخت بیشتر ساختمان داخلی زمین به منظور کاربرد آن در حل ابهامات زمینشناسی.

    محیط زیست

    مطالعات زیست محیطی مربوط به آب، خاک و هوا، شناخت و پیشگیری آلایش‌های محیط زیست، چاره اندیشی برای رفع آلاینده‌ها و بازسازی، محیط زیست، ارزیابی زیست محیطی، بازیافت مواد و انرژی، پایش محیط زیست (منابع آب،خاک و هوا)، رفع و کاهش آلودگی‌ها، تکنولوژی پاک، صرفه‌جویی در انرژی و مواد، مدیریت پسماندها ، تنوع زیستی، مدیریت زیست 

    محیطی

    محیطی شامل نقشه‌برداری زمینی، فتوگرامتری و هیدروگرافی و میکروژئودزی میباشد.

    نقشه‌برداری زمینی

    شامل تهیه نقشه‌های توپوگرافی اعم از منطقه‌ای، شهری و نقشه‌های کاداستر، نقشه‌برداری و پیاده کردن طرح‌ها شامل مسیرها، خطوط لوله، انتقال نیرو، نقشه‌های شهری و ثبتی، تهیه پروفیل‌های طولی و عرضی و تجمیع و افراز زمین، تعیین و اندازه‌گیری نقاط کنترل زمینی عکسی، همچنین تهیه مدل ارتفاعی رقومی در مواردی که جمع‌آوری اطلاعات آن به روش زمینی است. انجام پردازش‌های کارتوگرافی برای ارایه و چاپ محصولات.

    میکروژئودزی

    در کلیه خدمات مرتبط به تخصص نقشه‌برداری زمینی به‌علاوه نقشه‌برداری تونل و معدن، میکروژئودزی، و مطالعات جابجایی گسل‌ها، رفتارسنجی سدها و ابنیه فنی و گسترش شبکه‌های ژئودزی و ترازیابی دقیق.

    فتوگرامتری

    کلیه خدمات مربوط به تخصص نقشه‌برداری زمینی به علاوه تبدیل عکس‌های هوایی و ماهواره‌ای به نقشه و تهیه انواع نقشه‌های عکسی و تصویری، فتوگرامتری برد کوتاه و انجام خدمات سنجش از دور، پردازش تصاویر و انجام تصحیحات هندسی مسطحاتی، رفع جابجایی ناشی از اختلاف ارتفاع، انجام تصحیحات طیفی، استخراج اطلاعات و تفسیر داده‌های ماهواره‌ای و تعیین کاربری‌ها و تهیه مدل ارتفاعی رقومی (DTM,DEM,DSM).

    هیدروگرافی

    کلیه خدمات مربوطه به تخصص نقشه‌برداری زمینی به علاوه عمق‌یابی و تهیه نقشه از کف دریاها و رودخانه‌ها و مطالعات جزر و مدی، جریان سنجی حرکت آب و محاسبات و تهیه جداول مربوطه و پیاده کردن موقعیت سکوهای حفاری، چاه‌های نفت و گاز در دریا، نمونه‌برداری از کف دریاها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها.

    سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS)

    طراحی و ایجاد سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) زمینی (TIS)، کاداستر، نقشه‌برداری خودکار و مدیریت زیرساخت (AM/FM) و همچنین جمع‌آوری و آماده‌سازی اطلاعات مکانی به منظور ورود به سیستم اطلاعات جغرافیایی و پردازش‌های کارتوگرافی و ترسیم رقومی نقشه‌های تهیه شده. انجام عملیات رقومی کردن نقشه (digitizing) و GIS Ready نمودن داده‌های مکانی. طراحی و ایجاد سیستم‌هایی که مبنای اطلاعاتیا فن‌آوری‌]ای به کار رفته در آن‌ها مکانی باشد، مانند LBS، AVL و…

    ارائه مشاوره، طراحی و همکاری در پیاده‌سازی زیرساخت‌های داده‌های مکانی (CDI) تألیف تدوین نقشه‌های موضوعی، توریستی، گردشگری، راهنمای شهری و کشوری و اطلس ترسیم و ارایه کلیه نقشه‌ها اعم از توپوگرافی، جغرافیایی، زمین‌شناسی و … و سایر امور کارتوگرافی تا مرحله چاپ.

    مطالعات جغرافیایی و برنامه‌ریزی فضایی

    انجام مطالعات، برنامه‌ریزی منطقه‌ای (شهری و روستایی) برنامه‌ریزی توسعه کالبدی، مطالعات آمایشی، توریسم و گردشگردی، تهیه طرح‌های هادی روستایی، ساماندهی عشایری، مکان‌یابی توسعه سکونتگاه‌ها و کاربری زمین، ساماندهی صنایع دستی، به کارگیری سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی و پایگاه اطلاعات رقومی جغرافیایی و تصاویر ماهواره‌ای (سنجش از دور) در مطالعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مردم شناسی در زمینه‌های مختلف، طرح جامع سرزمین، طرح کالبدی ملی – منطقه‌ای، طرح‌های جامع منطقه‌ای، ناحیه‌ای، شهرستان، طرح مجموعه‌های شهری، طرح‌های گردشگری منطقه‌ای.

    بازرسی فنی

    کنترل و تطابق کار انجام شده با مشخصات استانداردها، بررسی و تأیید کارایی پروژه، کنترل فنی وسایل و تجهیزات و ماشین‌آلات در مرحله ساخت کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری، کنترل کیفیت مواد و روش به کارگرفته شده در ساخت قطعه یا واحد صنعتی، کنترل و تطابق استانداردها و مشخصات فنی تعیین شده از آغاز پروژه، گواهی انجام کار براساس استانداردهای درخواست شده و صدور گواهی بازرسی نهایی.

    خدمات کامپیوتری

    مطالعات اولیه، امکان سنجی، شناخت و تعیین نیازهای اطلاعاتی سازمان‌ها، برنامه‌ریزی فناوری اطلاعات، طراحی کلی و تفصیلی سیستم‌های عملیاتی و اطلاعاتی نرم افزاری، نظارت بر اجرا و پیاده‌سازی و آموزش سیستم‌های طراحی شده، نگاهداری و اصلاح و بهبود بخشیدن به سیستم‌های مذکور و آموزش، مشاوره و تحقیق در زمینه کاربرد موثر فناوری اطلاعات در سازمان‌ها و موسسات.

    ایمنی و کاهش خطرات و پدافند غیر عامل

    تشخیص ارزیابی تهدیدات و خطرات بالقوه در ساختمان و صنایع از قبیل: آتش‌سوزی، خرابکاری و انفجار، سرقت، طوفان، صاعقه، طراحی سازه‌های امن و سیستم‌های امنیتی و ایمنی و پدافند غیر عامل و طراحی ناحیه‌بندی ایمن شهری، کنترل کیفیت حفاظتی و ایمنی طرح‌های مستحدثات و ارایه طرح‌های اصلاحی، برنامه‌ریزی سیستم‌ها و مدیریت در جهت کاهش تهدیدات و خطرات، کنترل تلفات و خسارات، تقلیل هزینه‌های نگهداری و حفاظتی.

    زمین‌شناسی

    مطالعات، بررسی و آزمایش‌های مربوط به شناخت زمین، تهیه نقشه و پروفیل‌های زمین‌شناسی در مقیاس‌های مختلف، تهیه گزارش‌های لازم، تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی – مخاطرات زمین‌شناسی – زمین ریخت شناسی مهندسی – لرزه زمین ساخت – زمین ریخت شناسی – زمین‌شناسی زیست محیطی و آب زمین شناسی و انجام پیمایش‌ها – نمونه‌برداری و حفاری.

    هواشناسی

    مطالعه – مشاوره – پژوهش – طراحی در هواشناسی و اقلیم شناسی در زمینه‌های هواشناسی دینامیکی و سینوپتیکی، فیزیکی و تعدیل آب و هوا، کاوش‌های جوی، هوانوردی، هواشناسی کشاورزی، هواشناسی، آبشناسی، هواشناسی دریایی و اقیانوسی، هواشناسی آلودگی هوا، شیمی جو، ابزار و ادوات و اقلیم شناسی محیط زیست در محدودهای خشکی دشت‌ها و کوهستان‌ها، سواحل، جزایر و دریاها در قالب مدل‌های گوناگون پیش‌بینی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت جریان‌های پایدار و ناپایدار جو زمین و آثار آن.

    اتوماسیون صنعتی

    مطالعات امکانسنجی فنی و اقتصادی، تهیه طرح‌های مقدماتی و تفصیلی، نظارت بر اجرا و نصب و راه‌اندازی سیستم‌های اتوماسیون صنعتی که در برگیرنده امور مربوط به سیستم‌های کنترل، پایانه‌های راهدور، سیستم‌های جمع‌آوری داده‌ها، سیستم‌های مونیتورینگ و نظارت، ابزار دقیق، تله متری و اسکادا، رابط انسان و ماشین، کنترل و قرائت از راه دور، مکاترونیک، رباتیک و سیستم‌های هوش مصنوعی، سیستم‌های میترینگ دقیق، سایت‌ها و اتاق‌های کنترل، تابلوهای واسط و پانل‌های کنترل، میمیک پانل‌ها و صفحات نمایش گسترده، ثبات‌ها و نشانگرها، سیستم‌های تشخیص حرکت و سرعت، سیستم‌های تشخیص آتش و دود و گاز، سیستم‌های نمایش پیغام و هشداردهنده‌ها، کابل‌های کنترل و ابزار دقیق، سیستم‌های شناسایی و کدینگ، کامپیوترها و چاپگرهای صنعتی، سیستم‌های مدیریت هوشمند ساختمان، حسگرها و مبدل‌های صنعتی، منابع تغذیه و ایزولاتورها، سیستم‌های کنترل هیدرولیک و نیوماتیک، سیستم‌های کنترل ماشین افزار، سیستم‌های کنترل و مونیتورینگ ماشین‌آلات، سیستم‌های کنترل خطوط تولید و فرآیندهای صنعتی، سیستم‌های کنترل و نظارت هوشمند تردد و ترافیک و شبکه‌های انتقال و مراکز اطلاعات صنعتی می‌باشد. سیستمهای اندازه‌گیری، مونیتورینگ، سیگنالینک و کنترل ریلی.

    زمینه‌های مرتبط با اتوماسیون صنعتی

    نفت و گاز و پتروشیمی: تأسیسات رو زمینی بالادستی و سرچاهی نفت و گاز، مجتمع‌های و واحدهای پالایشگاهی نفت و گاز و پتروشیمی، خطوط انتقال و پایانه‌های گاز و مواد نفتی، تأسیسات دریایی نفتی و…

    صنعت و معدن: کارخانجات و خطوط تولید صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، چاپ و بسته‌بندی، تجهیزات مکانیزه پستی، خودرو و حمل و نقل ریلی، ساختمان ، برق و الکترونیک، سلولزی، نساجی و پلیمری، تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، فلزات اساسی (نورد، ذوب، ریخته‌گری) و ماشین‌سازی، کانی‌های غیرفلزی، کانه‌آرایی و فرآوری مواد، آماده‌سازی و بهره‌برداری معادن، اکتشاف و استخراج معدن

    آب و فاضلاب

    مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط انتقال و تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب، شبکه‌های تأمین آب و جمع‌آوری فاضلاب و پساب شهری و صنعتی، ایستگاه‌های آبیاری و زهکشی

    نیرو و انرژی

    تولید و توزیع و انتقال نیرو، دیسپاچینگ و مونیتورینگ نیرو و…

    مقاوم‌سازی

    انجام مطالعات ارزیابی لرزه‌ای، تهیه طرح بهسازی، تهیه جزئیات اجرایی، نظارت بر اجرا، برآورد ریالی طرح‌های مقاوم‌سازی، تهیه دستورالعمل‌های فنی، بازبینی دستورالعمل‌های فنی، تهیه شناسنامه فنی، تهیه نقشه‌هایی چون ساخت، بررسی نتایج سونداژ، تولید نرم‌افزارهای تخصصی، ارزیابی سریع.

    گروه مهندسی تشعشع از بهترین و حرفه ای ترین ها در زمینه دریافت گرید میباشد که میتواند شما را به خوبی در این زمینه راهنمایی کند.