رتبه بندی مشاوران و پیمانکاری | شرکت مهندسی تشعشع
  • آموزش
  • page
    خانه
    هزینه اخذ رتبه 4

    هزینه اخذ رتبه 4

    ارتقا رتبه

    ارتقا رتبه پیمانکاری، نشان دهنده پیشرفت و ارتقا کیفیت و رشد شرکت پیمانکاری است. رتبه بندی پیمانکاری زیر نظر معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری انجام می گیرد. معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری باتوجه به افراد امتیاز اور شرکت، قرار داد و پروژه های شرکت نسبت به رتبه بندی شرکت ها اقدام کرده و رتبه ای بین 5 تا 1 را به شرکت ها اختصاص می دهند. در نهایت باتوجه به پیشرفت شرکت ها امکان دارد رتبه آنها پیشرفت یا تنزل داشته باشد.
    اهمیت اخذ رتبه بالاتر چیست؟ شرکت هایی که رتبه های بهتری نسبت به شرکت های دیگر دریافت می کنند، میتوانند در جزب مشتری و دریافت پروژه های جدید نیز موفق تر عمل کنند؛ چراکه رتبه بالاتر نشان دهنده سطح کیفیت، تخصص و تجربه بیشتر شرکت است. تمامی شرکت ها جهت اخذ رتبه بهتر و ارتقا رتبه پیمانکاری خود اقداماتی انجام می دهند و همواره د رتلاش هستند برای ارتقا رتبه و کیفیت شرکت.

    ارتقا رتبه پیمانکاری از 5 به 4

    در ابتدا شرکت ها باید در سامانه ساجات ثبت نام کرده و وارد حساب کاربری خود شوند؛ در سامانه ساجات باید فرم های آنلاین مربوط به اطلاعات شرکت و اعضا شرکت را تکمیل و تایید کنند.
    اطلاعات ارسال شده را پرینت گرفته و بعد از امضا کردن آن، فرم را برای نظارت راهبردی ریاست جمهوری پست کنند.
    نظارت راهبردی ریاست جمهوری بعد از دریافت فرم نسبت به بررسی شرایط پیمانکار شرکت اقدام کرده و سپس در صورت تایید، رتبه بندی شرکت را انجام داده و رتبه ای بین 5 تا 1 به پیمانکار می دهد.
    در نهایت پیمانکارانی که رتبه 5 را دریافت کرده اند میتوانند با بالا بردن و بهبود توان فنی شرکت و بستن قرار داد با پروژه های بزرگ تر زمینه را جهت ارتقا رتبه از 5 به 4 فراهم کنند.

    شرایط اخذ رتبه 4

    شرکت های پیمانکاری جهت ارتقا رتبه از 5 به 4 باید به چند عامل اصلی توجه داشته باشند:

    • با توجه به شاخص های سال جاری شرکت ها به حدالنصاب امتیاز قرارداد ها برسند که با توجه به رشته درخواستی این شاخصها و امتیازات متفاوت است.
    • با توجه به شاخصهای سال جاری به حدانصاب امتیاز توان مالی در سال مالی گذشته و یا 3 سال اخیر جهت رشته های درخواستی برسند.
    • این امتیازها برای رشته های مختلف پیمانکاری متفاوت است؛ شما می توانید جهت استعلام امتیاز توان مالی پیمانکاران برای رشته های مختف با ما تماس بگیرید.
    • با توجه به رشته ای که مورد درخواست است می بایست پرسنل امتیاز آور در هیئت مدیره و یا خارج از هیئت مدیره داشته باشند. که در پایه های 5 و 4 می توان پرسنل امتیاز آور را صرفا از هیئت مدیره انتخاب نمود.

    لازم به ذکر است که، با توجه به موارد فوق اگر موردهای 2 و 3 به حدالنصاب نرسند می توان با پرداخت هزینه برای پرسنل امتیاز آور و ویرایش اصولی اظهار نامه مالیاتی موانع را بر طرف کرد.

    جهت بررسی پرونده رتبه پیمانکاری و محاسبات اولیه جهت ارتقا و اخذ رتبه 4 میتوانید با کارشناسان رتبه بندی ما در تماس باشید. همچنین میتوانید جهت استعلام امتیاز قرارداد ها با کارشناسان رتبه بندی پیمانکاران ما در تماس باشید.